RQM CERT
oferă
Consultanță în obținerea autorizației de securitate la incendiu
RQM Cert vă oferă asistență și consultanță de specialitate pentru întocmirea dosarului în vederea obținerii autorizației de securitate la incendiu:
Relevee și planse arhitectură scara 1:50, 1:100 sau 1:200 in care sunt cuprinse masurile de securitate la incendiu;
Proiecte instalatii cu rol in asigurarea cerintei securitate la incendiu;
Scenariu securitate incendiu;
Referatul verificatorului de proiect pentru cerinta esentiala „securitate la incendiu”, constructii si instalatii.
Camera Deputaţilor a adoptat, cu amendamente, OUG nr. 17/2016, prorogând până la 30 septembrie termenul până la care se poate obţine autorizaţia de securitate la incendiu.
Articol unic. – (1) Termenul pentru obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu prevăzut la art. 30 alin. (41) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 21 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la 30 septembrie 2017 - potrivit raportului adoptat de plenul Camerei Deputaţilor
Beneficiarii care depun până la 30 septembrie 2017 documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu sau au proiecte în avizare sunt exceptaţi de la aplicarea amenzilor, dacă termenul de conformare nu depăşeşte 31 decembrie 2017, potrivit proiectului de lege.
Conform HG nr. 571/2016 – aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu.
Art. 1.(1) Se supun avizării şi autorizării privind securitatea la incendiu categoriile de construcţii şi amenajări prevăzute în Anexa nr. 1
ANEXA Nr. 1 - Categoriile de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi autorizării privind securitatea la incendiu
Clădiri:
a) încadrate conform legii în categoriile de importanţă excepţională şi deosebită, indiferent de aria construită, regimul de înălţime sau destinaţie;
b) definite conform reglementărilor tehnice specifice domeniului securităţii la incendiu ca „înalte” sau „foarte înalte”, indiferent de aria construită ori de destinaţie;
c) în care sunt amplasate încăperi sau grupuri de încăperi, definite conform reglementărilor tehnice specifice domeniului securităţii la incendiu ca „săli aglomerate”, indiferent de aria construită, regimul de înălţime ori destinaţie;
d) de locuit colective, noi sau existente, cu mai mult de patru niveluri supraterane, la care se realizează sau amenajează mansarde;
e) pentru sedii ale autorităţilor publice locale şi centrale, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp;
f) pentru lăcaşuri de cult şi spaţii de cazare aferente, accesibile publicului, cu aria desfăşurată mai mare de 200 mp, cu excepţia caselor parohiale, clădirilor destinate locuirii personalului monahal, clopotniţelor, lumânărarelor şi capelelor;
g) agrozootehnice sau agroindustriale, închise, cu aria construită mai mare sau egală cu 600 mp, cu excepţia silozurilor metalice, depozitelor de furaje fibroase, serelor, solarelor, răsadniţelor şi ciupercăriilor;
h) de depozitare a buteliilor transportabile pentru gaze comprimate, lichefiate sau dizolvate sub presiune, cu excepţia GPL, de capacitate medie sau mare.
Clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, având destinaţia de:
a) comerţ, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp, sau dacă spaţiul este amenajat în clădiri de locuit colective, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 200 mp;
b) alimentaţie publică, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 200 mp;
c) birouri, financiar-bancară, de asigurări şi burse, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp;
d) îngrijire a sănătăţii, cu spitalizare continuă, indiferent de suprafaţă, sau dispensare şi policlinici, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp;
e) învăţământ, supraveghere, îngrijire sau cazare/adăpostire a copiilor preşcolari, elevilor, studenţilor, bătrânilor, persoanelor cu dizabilităţi sau lipsite de adăpost, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 150 mp;
f) gară, autogară şi aerogară, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp, precum şi staţii de metrou, indiferent de aria desfăşurată;
g) cultură, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp;
h) parcaj, cu peste 10 autoturisme;
i) centru de agrement, cu piscine interioare, servicii de relaxare şi întreţinere corporală, cu masaj, hidromasaj, împachetări, băi de plante, saună uscată, cabine cromo-aromo-terapii şi baie turcească, terenuri de squash, săli de aerobic, fitness, biliard, tenis de masă şi fotbal mecanic, terenuri de tenis, minifotbal şi fotbal cu vestiarele aferente şi altele similare, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp, sau dacă spaţiul este amenajat în clădiri de locuit colective, cu suprafaţa mai mare sau egală cu 200 mp;
j) primire turistică, cu mai mult de 8 camere şi/sau 16 locuri, pentru cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, vile turistice, bungalouri, cabane turistice, de vânătoare, de pescuit, sate de vacanţă, popasuri turistice, căsuţe tip camping, pensiuni turistice urbane şi rurale, inclusiv unităţile de alimentaţie din incinta acestora;
k) producţie sau depozitare, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp, sau dacă spaţiul este amenajat în clădiri de locuit colective, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 200 mp.
Clădiri civile subterane sau spaţii publice amenajate la subsolul, demisolul, în podul, ori pe acoperişul tip terasă al clădirilor civile, cu aria desfăşurată mai mare sau egală 100 mp.
Construcţii ori sisteme sau instalaţii pentru:
a) staţii publice de distribuţie a carburanţilor pentru autovehicule cu capacitatea de stocare de maximum 300 mc pentru lichide petroliere ori staţii mixte;
b) staţii de depozitare şi distribuţie a gazelor naturale comprimate utilizate drept combustibil pentru vehicule (GNCV);
c) alimentarea cu apă pentru stingerea incendiilor la platforme şi parcuri industriale;
d) lucrări noi şi de modificare a instalaţiilor de stingere, detectare, semnalizare şi alarmare la incendiu la clădiri existente ce intră sub incidenţa prezentei hotărâri.
Construcţii sau amenajări sportive, cu capacitatea mai mare sau egală cu 200 de locuri pe scaune în interior ori mai mare sau egală cu 1.000 de locuri pe scaune în aer liber.
(2) Se supun autorizării privind securitatea la incendiu categoriile de construcţii şi amenajări prevăzute în Anexa nr. 2
ANEXA Nr. 2 - Categoriile de construcţii şi amenajări care se supun autorizării privind securitatea la incendiu
Construcţii ori sisteme sau instalaţii pentru:
a) sisteme de distribuţie gaze petroliere lichefiate la autovehicule cu capacitatea de stocare de maximum 30 mc echivalent apă, care nu sunt amplasate în staţii mixte;
b) staţii transportabile de distribuţie a carburanţilor la autovehicule cu capacitatea de stocare/depozitare de maximum 30 mc;
c) alimentarea consumatorilor cu gaze petroliere lichefiate stocate în rezervoare/recipiente fixe cu capacitatea individuală de maximum 5.000 I sau grupuri de rezervoare/recipiente fixe cu capacitatea totală de maximum 30.000 I volum de apă aferente laboratoarelor-sanitare, şcolare şi alte asemenea, clădirilor cu activităţi de producţie şi fluxuri tehnologice, instalaţiilor de încălzire centrală şi locală, pentru prepararea apei calde de consum şi a hranei;
d) puncte de desfacere a buteliilor cu gaze petroliere lichefiate la consumatori cu capacitatea de stocare/depozitare de minimum 250 kg GPL şi maximum 1.250 kg GPL;
e) alimentarea cu apă pentru stingerea incendiilor în localităţi.
Construcţii sau amenajări temporare în aer liber, pentru spectacole sau întruniri, cu capacitatea mai mare sau egală cu 200 de locuri pe scaune, ori având destinaţia comercială, cu aria desfăşurată/suprafaţa mai mare sau egală cu 2.500 mp.
Analiza de risc la Securitate Fizică
Analiza de risc la securitate fizică trebuie să fie efectuată la nivelul tuturor societăților comerciale și instituțiile publice. Analiza de risc trebuie să asigure identificarea vulnerabilităţilor şi a riscurilor, determinarea nivelului de expunere la producerea unor incidente de securitate fizică şi să indice măsurile de protecţie necesare obiectivului analizat. Cu alte cuvinte, Analiza Riscurilor la Securitatea Fizică, se efectuează înainte de instituirea măsurilor de securitate ale obiectivului: instalarea unui sistem de alarmare, a unui sistem de supraveghere video, a unui sistem de control acces, contractarea serviciilor de pază umană prin societăți de pază specializate sau legarea sistemului de alarmare într-un dispecerat de monitorizare și intervenție.
Conform HOTĂRÂRII GUVERNULUI NR. 1002 din 23 decembrie 2015 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, Articolul 4, alin. 1 din normele metodologice precizează:
(1) Conducătorii unităţilor care deţin sau operează cu bunuri, valori sau numerar (înainte de apariția HG 1002 era specificat în HG 301/2012 doar numerar) au obligaţia implementării unor măsuri eficiente în scopul asigurării protecţiei personalului şi a valorilor pe timpul manipulării, procesării, depozitării sau transportului şi descurajării săvârşirii infracţiunilor contra patrimoniului, precum şi în scopul acordării sprijinului necesar organelor judiciare în vederea identificării făptuitorilor.
Cine trebuie să efectueze Analiza de Risc la Securitatea Fizică?
Conform ART. 2 din LEGEA Nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor:
Ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale;
Regiile autonome, companiile și societățile naționale, institutele naționale de cercetare-dezvoltare;
Societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de natura capitalului social, precum și alte organizații care dețin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unități, sunt obligate să asigure paza acestora.
Cine efectuează Analiza de Risc la Securitatea Fizică?
Analizele de risc se efectuează de experți înscriși în RNERSF (Registrului Național al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizică).
Legislație specifică
Analiza de risc la securitatea fizică – efectuată în conformitate cu:
LEGEA Nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
HOTARARE nr. 301 din 11 aprilie 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
HOTĂRÂREA GUVERNULUI NR. 1002 din 23 decembrie 2015 (publicată în M.Of. al României nr. 984/30.12.2015) pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.
INSTRUCȚIUNEA nr. 9 din 1 martie 2013 privind efectuarea analizelor de risc la securitatea fizică a unităților ce fac obiectul Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
HOTĂRÂREA GUVERNULUI NR. 1002 din 23 decembrie 2015 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.
Ce se întâmplă dacă nu efectuez analiza de risc?
Conform legislației în vigoare, analiza de risc trebuie efectuată de către toate societățile comerciale, organe ale administrației publice centrale și locale. Neefectuarea analizei de risc este sancționată cu amendă de la 10.000 la 20.000 lei conform Art.1, punctul 7, lit. d, din HOTĂRÂREA GUVERNULUI NR. 1002 /23 decembrie 2015.
solicita oferta